Wednesday, February 25, 2009

A Joke ジョーク


I told Avram I didn't have a nice picture for my last blog entry. Then he said, "A picture is worth a thousand words, but a thousand well written words are worth more than a picture. Yours is like that."

He is good at making people happy.

We went walking as usual in the evening. He sometimes tells me jokes. American jokes have a different sense of humor from Japanese ones, so I usually don't get them.

Yesterday he told me this joke.

Two Indians went hunting and discovered a spirit. The spirit granted them each a wish. The first wished to be the smartest man in the world and his wish was granted. The second said he wanted to be smarter than the smartest man in the world. The spirit turned him into a woman.

I got it very easily because I see it between us:) 

I'm kidding.

「昨日のブログに使えそうな写真がなかったんだ。」とアブちゃんに言ったら、「『写真は千の言葉より価値があるけど、千のいい文章は写真よりも価値がある。』君のブログはそれと同じ。」

彼は人に自信を与えたり幸せにしたりすることが上手です。

夕べもいつものように散歩に出かけました。アブちゃんは時々ジョークを教えてくれますが、アメリカンジョークは日本のユーモアとはちょっと違うので私は時々理解できません。

昨日のはこういうのでした。

2人のインディアンが狩りに出かけ妖精を見つけました。妖精はそれぞれの願いを叶えてやることにしました。1番目の男の願いは世界で1番賢い男になること、そしてそれは叶いました。次の男は世界で1番賢い「男(man)」よりも賢い「人(man)」になること、そしてそれは叶えられました。その男は女になりました。

このジョークは簡単に理解できました。なぜって私たち2人みたいだから。
冗談です。

No comments: