Saturday, June 13, 2009

Mamejiro - June 13, 2009



Today we went to a new hospital for some pre-natal care. We were going to a fertility clinic, but after 16 weeks, they told us "Congratulations and don't come back." When we were done looking inside Rie's belly, they gave us a DVD with pictures and a video. Everything looks good, as you can see for yourself.

Apparently, it is against the law to inform prospective parents of their baby's gender in Korea. However, we have since learned, it is okay to ask if we should buy pink or blue stuff. We have our next visit in July and will ask then. In the meantime, Rie is doing well and has her old energy back. Avram, on the other hand, is starting to wonder what he is in for.

今日から産婦人科に診察に行くことになりました。母子ともに健康で、私もつわりがおさまり通常の生活に戻っています。

韓国では性別を教えるのが違法に当たるようで、お医者さんたちはまだ男の子か女の子か教えてくれません。でも、どうやら合言葉があるようで、ピンクの服がいいか、青い服がいいかとは聞けるようです。次の診察は1ヵ月後の7月です。

あぶちゃんはいったいこれからどんなことが起こるのか想像もつかないようです。わたしはただ彼が生まれてすぐから子どもをアウトドアに連れて行かないことを願っています。

No comments: